<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Věcná část > Charakteristika ohrožených objektů > Místa omezující odtokové poměry |
Kritickými místy omezující odtokové poměry jsou zejména profily na vodním toku, kde vlivem příčných staveb nebo úprav toků dochází k omezení kapacity koryta vodního toku. Jedná se zejména o nekapacitní mosty, lávky, kryté profily koryt toků, zatrubnění toků, významná zúžení koryt apod.
Průběh přirozené povodně může být ovlivněn mimořádnými příčinami, jako jsou zátarasy z plovoucích předmětů, sesuvy půdy, ledové jevy apod. Předměty plovoucí na hladině toku nebo vodních nádržích mohou v kritických profilech způsobit vznik zátarasů a následné vylití vody z břehů nebo přelití hráze.
Výpis aktuálních údajů z databáze POVIS pro: Povodňový plán MČ Brno-Židenice – sestava
místo |
obec |
poloha na toku |
---|---|---|
Náhon Zábrdovice-Trnitá, Svitavský náhon- do Ponávky 10219470 |
||
Brno |
1,35 - 1,35 |
|
stavidlo na vpusti ze Svitavy do Svitavského náhonu |
||
Svitava 10100024 |
||
Brno |
7,89 - 7,89 |
|
Možnost zachycení spláví pod mostem se nachází hlásný profil - vyznačeny SPA na pilíři nátoku |
||
Brno |
7,7 - 7,7 |
|
Pilíř - možnost zachytávání splavenin most do zadní části areálu Zbrojovky |
||
Brno |
6,925 - 6,925 |
|
Možnost zachycení spláví |
||
Brno |
6,4 - 6,4 |
|
Pilíře - možnost zachytávání splavenin |
||
Brno |
6,25 - 6,25 |
|
Brno |
6,1 - 6,1 |
|
Možnost zachycení spláví na pilířích 2 železniční mosty - Železniční trať Brno – Česká Třebová |
||
Brno |
5,86 - 5,86 |
|
Brno |
5,61 - 5,61 |
|
ŽB most na Křenové/Olomoucké |
poloha [ř. km]: |
1,35 - 1,35 |
místo: |
|
popis: |
stavidlo na vpusti ze Svitavy do Svitavského náhonu |
katastr: |
Zábrdovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 566 -1 160 469 |
GPS: |
49.1992N 16.6294E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
7,89 - 7,89 |
místo: |
|
popis: |
Možnost zachycení spláví |
|
pod mostem se nachází hlásný profil - vyznačeny SPA na pilíři nátoku |
katastr: |
Husovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-595 948 -1 159 439 |
GPS: |
49.209N 16.6363E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
7,7 - 7,7 |
místo: |
|
popis: |
Pilíř - možnost zachytávání splavenin |
|
most do zadní části areálu Zbrojovky |
katastr: |
Husovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 131 -1 159 445 |
GPS: |
49.2088N 16.6338E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
6,925 - 6,925 |
místo: |
|
popis: |
Možnost zachycení spláví |
katastr: |
Zábrdovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 591 -1 160 051 |
GPS: |
49.2029N 16.6284E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
6,4 - 6,4 |
místo: |
|
popis: |
Pilíře - možnost zachytávání splavenin |
katastr: |
Zábrdovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 558 -1 160 552 |
GPS: |
49.1985N 16.6296E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
6,25 - 6,25 |
místo: |
|
katastr: |
Zábrdovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 593 -1 160 712 |
GPS: |
49.197N 16.6293E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
6,1 - 6,1 |
místo: |
|
popis: |
Možnost zachycení spláví na pilířích |
|
2 železniční mosty - Železniční trať Brno – Česká Třebová |
katastr: |
Židenice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 620 -1 160 861 |
GPS: |
49.1956N 16.6292E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
5,86 - 5,86 |
místo: |
|
katastr: |
Židenice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 672 -1 161 088 |
GPS: |
49.1936N 16.6288E (mapy.cz) |
poloha [ř. km]: |
5,61 - 5,61 |
místo: |
|
popis: |
ŽB most na Křenové/Olomoucké |
katastr: |
Černovice |
obec: |
Brno |
ORP: |
Brno |
kraj: |
Jihomoravský kraj |
S-JTSK: |
-596 725 -1 161 348 |
GPS: |
49.1912N 16.6285E (mapy.cz) |
Záznamy jsou tříděny podle názvu toku, dále sestupně podle staničení (říční kilometry) a pokud není staničení uvedeno, tak podle názvu obce a místa. Kompletní údaje jsou k dispozici ve výpisu z databáze.
Tabulka obsahuje 9 záznamů, byla aktualizována z databáze POVIS dne 21.11.2024
stránka b_druhy_moop.htm aktualizována: 20.11.2024, publikována: 21.11.2024