Činnost členů PK

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost členů PK

Předseda povodňové komise

rozhoduje o svolání povodňové komise (PK),

řídí práci a zodpovídá za činnost PK,

organizuje a koordinuje činnosti povodňové komise,

rozhoduje při 2. SPA o režimu činnosti PK

na základě zjištěných informací o povodňové situaci vydává rozhodnutí k řešení protipovodňových opatření, vyhlašuje a odvolává jednotlivé stupně povodňové aktivity,

řídí a koordinuje povodňové zabezpečovací práce,

informuje pravidelně Radu MČ a nadřízenou povodňovou komisi ORP Brno (dbf), o vývoji povodňové situace a o provedených opatřeních k ochraně před povodněmi a zmírnění povodňových škod,

v případě prognózy vzniku zvláštní povodně informuje členy Krizového štábu Jihomoravského kraje a krizového štábu města Brna,

může učinit neodkladná opatření, hrozí-li nebezpečí z prodlení. Tato opatření předkládá dodatečně ke schválení,

v případě potřeby vydá příkaz k hromadné evakuaci obyvatel, zajistí náhradní ubytování osob postižených povodní,

organizuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech katastrů městské části (telefonicky, siréna, tlampače, úřední deska),

rozhoduje o nasazení sil a prostředků,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,

pověřuje jednotlivé členy komise k provedení konkrétních úkolů, příp. je zmocňuje v jednotlivých případech jednat jménem komise,

v případě nepřítomnosti jej zastupuje místopředseda povodňové komise.
 

Dále plní povinnosti ze zákona č. 254/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů:

osobně jednou za rok řídí nácvik činnosti PK a provádí prověrky připravenosti PK,

zodpovídá za aktualizaci Povodňového plánu,

schvaluje a předává Zprávu o povodni (§ 76 zákona 254/2001 Sb.),

organizuje povodňové prohlídky (§ 72 zákona 254/2001 Sb.).
 

Místopředseda povodňové komise

Místopředseda povodňové komise v nepřítomnosti předsedy komise má stejné povinnosti a pravomoci jako předseda povodňové komise.

Plní tyto úkoly:

zastupuje předsedu povodňové komise v době jeho nepřítomnosti,

zabezpečuje vazby na PK ORP Brno (dbf),

řeší finanční otázky související se zabezpečovacími a záchrannými pracemi při povodni. Podepisuje faktury za provedené práce a služby při povodni,

plní další úkoly podle pokynu předsedy PK,

je vedoucím směny s právy a povinnostmi předsedy po tuto dobu.
 

Tajemník povodňové komise

v době povodně svolá na žádost předsedy PK,

zajistí zprovoznění pracoviště sídla PK včetně potřebného vybavení,

zajistí průběžně potřebné materiální zabezpečení PK (kancelářské potřeby apod.),

shromažďuje a zpracovává informace od hlídkové služby,

plní úkoly uložené předsedou PK vyplývající z aktuální situace,

v době povodně provádí zápisy z jednání povodňové komise a předkládá je předsedovi PK k podpisu,

zajistí vypracování souhrnné zprávy o průběhu povodně, zprávu předloží na jednání RMČ,

sestaví informaci pro občany o ukončení povodňové situace a možnostech řešení povodňové agendy (půjčování vysoušečů, potvrzení, půjčky apod.).
 

Člen – dokumentarista

vede Povodňovou knihu,

shromažďuje údaje o škodách na majetku města Brna,

sestavuje písemnou zprávu o škodách a předá ji tajemníkovi komise ke zpracování do souhrnné zprávy,

plní úkoly uložené předsedou PK vyplývající z aktuální situace.

 

Člen – z řad Policie České republiky

zajišťuje řízení dopravy na území městské části, volný průjezd vozidlům určeným k hromadné přepravě osob a stálou ochranu majetku evakuovaných obyvatel,

na žádost PK zabezpečuje varování a vyrozumění obyvatel formou provozu hlídkových vozů,

spolupracuje při evakuaci a ochraně majetku evakuovaných osob,

plní úkoly uložené předsedou komise vyplývající z aktuální situace.

 

Člen – z řad Městské policie

zajišťuje činnost a rozmístění hlídkové služby, které provádějí kontrolní činnost ve stanovených intervalech a podávají hlášení o vývoji situace,

sestavuje informaci pro občany o vzniklé povodňové situaci a zajišťuje její distribuci prostřednictvím Městské policie na stanovené výlepové plochy,

na základě pokynu PK zajišťuje varování a vyrozumění obyvatel formou provozu hlídkových vozů,

spolupracuje při zabezpečení přemístění vozidel, evakuaci a ochraně majetku evakuovaných osob,

plní úkoly uložené předsedou komise vyplývající z aktuální situace.

 

Člen – lékař

zajišťuje po dohodě se zástupcem Krajské hygienické stanice monitoring ploch, případné ošetření lokalit, kde lze předpokládat výrazné líhnutí komárů,

zajišťuje provedení kontroly jakosti vody v síti veřejného vodovodu,

zajišťuje provedení kontroly hygienické úrovně dodávek potravin,

informuje o krocích k zajištění eliminace vzniku nákazové situace,

v případě potřeby zajišťuje odbornou psychologickou pomoc postiženým povodní,

plní úkoly uložené předsedou komise vyplývající z aktuální situace.

 

První člen povodňové komise

zajišťuje kontakt s ČHMÚ a Vodohospodářským dispečinkem Povodí Moravy s.p.,

zajišťuje průběžné zprávy o vývoji situace a informuje členy PK,

organizuje plnění protipovodňových opatření směrem ke zlepšení odtokových poměrů,

zajišťuje úklid záplavových zón a přípravu mechanizace, kontaktuje podle potřeby subjekty vlastnící těžkou mechanizaci a přepravní techniku,

zajišťuje likvidaci odpadů,

zajišťuje likvidaci uhynulých zvířat,

po povodni zajišťuje provedení povodňových prohlídek, sestaví o tom zápis a předloží jej spolu s případnou fotodokumentací předsedovi PK a tajemníkovi k zapracování do souhrnné zprávy,

plní úkoly uložené předsedou komise vyplývající z aktuální situace,

zajišťuje fotodokumentaci nejlépe při kulminaci a těsně po opadnutí povodně z důvodu objektivního zachycení povodní způsobených škod a pro zpracování souhrnné zprávy o povodni.

 

Druhý člen povodňové komise

eviduje vodní stavy v hlásných profilech a provádí jejich vyhodnocování,

zajišťuje ochranu a kontrolu stokové a vodovodní sítě,

zajišťuje prověření stavu mostů a komunikací na území městské části, informuje správce komunikací v případě jejich zaplavení,

zajišťuje označení nejvyšší dosažené hladiny, sloužící pro následné geodetické zaměření max. úrovně hladiny a případné zpřesnění záplavového území,

přijímá a vyhodnocuje informace od obcí a subjektů výše po toku,

předá informace městským částem níže po toku (MČ Brno-Komín (dbf), MČ Brno-Jundrov (dbf)),

kontaktuje a informuje školská, zdravotní a sociální zařízení v záplavovém území,

při vyhlášení evakuace zajišťuje zahájení činností vedoucích evakuačních míst, kontaktuje vedoucí evakuačních míst nebo vedoucí pečovatelské služby a vedoucí sociálního odboru, kteří pomohou vedoucí zkontaktovat,

kontaktuje ředitele příspěvkových organizací za účelem zpřístupnění,

shromažďuje operativní požadavky vedoucích evakuačních míst na materiální vybavení a činnost evakuačního místa,

zajišťuje přípravu skladů s materiálem pro evakuační střediska, určí správce skladů a spolupracuje se správci skladů,

po ukončení provozu skladů zpracuje se správci skladů písemnou zprávu obsahující inventarizaci,

zajišťuje provoz evakuačních míst a celkovou evidenci ubytovaných a evakuovaných,

v případě nedostatku pitné vody zabezpečuje rezervní zdroje pitné vody a její distribuci,

plní úkoly uložené předsedou komise vyplývající z aktuální situace.

 

Povinnosti všech členů povodňové komise městské části:

seznámit se s obsahem povodňového plánu

sledovat aktualizace povodňového plánu

hlásit změny v osobních údajích předsedovi povodňové komise

neprodleně po obdržení zprávy o vzniku nebo vyhlášení SPA formou SMS rozesílanou tajemníkem PK odpovědět na tuto zprávu

oznámit předpokládané omezení dosažitelnosti pro potřeby povodňové komise předsedovi povodňové komise

 


Organizační část > Činnost členů PK

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_cinnost_clenu.htm aktualizována: 21.11.2019, publikována: 20.04.2024